Tuesday, December 12, 2006

Kitaplarım

Bu yazın ortalarında Savaş ve Barış'ı okumaya başladım. Aslında asıl amacım Suç ve Ceza'yı okumaktı. Fakat babamdan Suç ve Ceza'yı isteyeceğime dalgınlıkla Savaş ve Barış'ı istemişim. Böylelikle kitabı okumaya başladım. Klasikleri okumadan geçip gitmek istemedim doğrusu. İyi de etmişim. Kitap gerçekten de güzel. İlk cildini yaz tatilinde bitirmiştim, şu sıralarda ikinci cildin ortalarındayım. Önümde daha iki cilt daha var. Bu kitabı da yarıda bırakmak istemiyorum.
Son birkaç senede okuduğum kitapları yarım bırakmak gibi kötü bir huy edindim. Şöyle bir düşününce yarım bıraktığım bir sürü kitap geliyor aklıma. Vertigo, Benim Adım Kırmızı, Tüfek Barut ve Mikrop (adı böyleydi yanlış hatırlamıyorsam), Inside Out (Pink Floyd'un Nick Mason'ın ağzından biyografisi). Şimdi sıralayınca bu kitaplara dönmek için iştahım kabardı. Bir taraftan da bu sene kitap fuarından aldığımız Jules Verne'ler göz kırpıyor bana. Esrarlı Ada, İki Yıl Okul Tatili ya da Kaptan Grant'in Çocuklarını okumak için can atıyorum. Fakat bu kötü alışkanlığıma bir son vermeliyim. Maymun iştahlılar gibi şöyle bir bakıp kenara ittiğim kitaplarla yetinmeyip kenara itilecek bir dizi kitap daha almak istemiyorum. Yanlış anlaşılmasın aldığım ve okumaya başladığım kitapları ilgimi çektikleri için alıyorum ve okumaya başlıyorum.
Aslında bunun nedenini biliyorum. Eskiden kitap okumak için bol bol zamanım olduğunda bütün bir gün hiç başımı kaldırmadan bir kitabı okur bitirirdim. Şimdi yatmadan önce okuduğum bir iki sayfa, haftasonları oraya buraya gitme, bir takım işler halletme ve arkadaşlarla buluşmaların arasında okuduğum bir kaç bölümle kitap yürümuyor. Kitap elimde süründükçe ben sıkılmaya başlıyorum. Daha okumak istediğim, öğrenmek istediğim onca şey olduğu için de elimdeki kitabı feda ediyorum.
Neyse ki Savaş ve Barış bir klasik olması itibarı ile ağırlığını koyuyor. Ben de en azından bir edebiyat klasiğini bitirmeye kararlı olduğum için kitabı elimden bırakmıyorum. Umarım tümünü bitirebilirim. (Ne o kendinizden pek emin değilsiniz galiba Elif Hanım).

Neyse ben yatmadan önce okuyacağım sayfalarımın başına geçeyim. Buraya da okumak için can attığım Jules Verne'lerden birinin resmini koyayım bari.

Herkese iyi geceler.

No comments: