Saturday, November 11, 2006

Ekmek Makinasi

Sanırım iyice domestik olmaya başladım. Gecenin bu saatinde 'ekmek makinası' başlıklı bir yazı yazdığıma bakılırsa bu bir varsayımın da ötesinde.

Babam bize bir ekmek makinası hediye etti. Bir süredir kutusunda duran aleti bu hafta içi bir heves açtım. Fakat akşamın bir köründe işten dönünce insanın içinde 'Haydi ekmek yapayım hey hey hey' gibi bir heves olmuyor. Haftasonu gerçekten de güzel bir şey. Haftasonlarını arttırmalıyız!

Bugün Cuma ya, ertesi gün erken kalkma derdi yok ya, sinemadan döndükten sonra ekmek yapma işine soyundum. (Bu arada Dönüş - Volver çok güzel bir film, izlemenizi tavsiye ederim.) Her yeni aleti kullanmaya başlamadan önce yaptığım gibi kullanım kılavuzunu okumayı ihmal etmedim. Kılavuzu yazanlar ya ekmek yapımını fazla ciddiye alan heyecanlı tipler ya da kılavuzu uzun tutarsak alet daha afilli görünür mantığı gütmüşler. Hepi topu 4 - 5 tane düğme var üstünde ballandıra ballandıra anlatmışlar. Neyse Söke'nin ekmek ununun paketinde yazan 'kısa' tarife uyarak makinayı ayarladım. Yarın sabah saat 8:30 bitecek şekilde programlı alet. Her haftasonu yaptığımız gibi ertesi sabaha ekmek ısmarlamıyoruz bu gece. Hadi bakalım yüzümü kara çıkartma ekmek makinası! Aslında bu alete bir isim takmak lazım, o kadar büyük ki adı Megaton filan olabilir mesela, ya da Haydar.

Yarın sabaha şu resimdeki gibi bir ekmeğin hayalini kuruyorum. Şöyle üzerine annemin yaptığı çilek reçelini süreyim, çayla birlikte yiyimmmmmm....

Görüşürüz.

Not: Resim amazon.com'dan alınmıştır.

No comments: